Toimintakertomus 2022

ORIVEDEN ELÄKKEENSAAJAT RY

TOIMINTAKERTOMUS 2022

Oriveden Eläkkeensaajat ry on perustettu 8.5.1968. Jäseniä yhdistyksessä oli vuoden 2022 lopussa 200, vuoden aikana uusia jäseniä liittyi 25, poistuneita 18. Jäsenmaksu oli 15 euroa. Sääntömääräiset kokoukset pidettiin kevätkokous 17.3. ja syyskokous 17.11.2022.

Yhdistyksen puheenjohtajana oli Raija Vuori, hän toimi myös EKL:n  Pirkanmaan piirin hallituksen jäsenenä ja Oriveden vanhusneuvoston jäsenenä.

Hallitus kokoontui vuoden aikana 5 kertaa. Hallituksen jäsenet olivat: Anneli Kyllästinen, Raili Oittinen, Eino Rakkolainen, Aimo Silvan (varapuheenjohtaja), Irja Siukola (sihteeri), Marja-Leena Stenvik (jäsenasiat), Reetta Viikki (rahastonhoitaja), Pentti Virtanen.

Hallituksen varajäsenet olivat Airi Koskinen ja Kerttu Nykänen

Toiminnantarkastajat Raija Mäkinen ja Leo Ojala varalla Kaarina Makkonen ja Liisa Pulkkinen.

Koronaviruksen aiheuttamat valtakunnalliset kokoontumisrajoitukset loppuivat alkuvuodesta 2022, pääsimme aloittamaan viikottaisen toiminnan helmikuussa.

.

Vuoden 2022 toiminta

Kerhotoiminta.

Torstaisin kokoontuvia hyvän mielen kerhoja oli 23, osallistumisia yhteensä 821.  Jatkokerhoina bingo 7/105, boccia 5/34 ja lavis 5/55. Hyvän mielen kerho kokoontui Oriveden Kampuksen tiloissa Suvantosalissa.

Vierailijoina  kerhossa olivat: Marjo Liukkonen tuolijumppa, Kalevi Montela kertoi talvilinnuista, Marjo Mikkola Oriveden Lääkäriasemalta, Liisa Mandelin Längelmävesi tarinat, Rita Kärkkäinen suutari, Timo Lund Kukka- ja hautauspalvelu, Mari Lehtinen jalkojen omahoito, Pirkko Mattila lausuntaa ja Iloisesti ikääntyvien lauluryhmä, Niina Peltola ja Elisa Viskari Säästöpankki Sinetti, Mervi Lehto Oriveden Sairasautopalvelu, Heikki Kajo Oriveden pelastuslaitos, Tiina Turunen ja Hanna Kaikula Oriveden kotipalvelu. Vuoden viimeisen hyvän mielen kerhon päivänä pidimme joulumyyjäiset hyvällä menestyksellä.

Järjestöjentalolla kokoonnuttiin tiistaisin 25 kertaa, osallistujia yhteensä 220, kahvin juonnin lomassa pelattiin, askarreltiin ja tehtiin käsitöitä.

Karaokekerho kokoontui 23 kertaa, osallistumisia 150, karaokelaulajat viihdyttivät hyvän mielen kerhossa esittämällä Karaokekabareen ja On elämä laulu -esityksen.

Ulkoliikunta 29 /249, kuntosali 30/319 ja vesijumppa 12/60.

Matkat, retket ja muut tapahtumat

Kevätretkemme suuntana oli Anne Mattilan taiteilijakahvila Karvialla. Tuurin matka toteutui huhti- ja lokakuussa. Jäseniämme osallistu Pirkanmaan Piirin järjestämiin kesäjuhlaan Kisarannassa, elonkorjuujuhlaan Rajaniemessä ja kirkkopäivään Aitolahdessa.

Kävimme kesäteatterissa katsomassa Tango dàmorea Sappeessa ja Lailan tähtihetket konsertissa Kangasalatalossa.

Ulkotapahtumien merkeissä kokoonnuimme Kampuksen lammen rannalle kevään viimeisenä torstaitapaamisena. Onkikisa järjestettiin Rönnin rannalla ja kesäpäivän viettoon Setälään saimme kutsun Juupajoen Eläkkeensaajilta.

Nummelassa järjestettiin karaoketanssit yhdessä Juupajoen Eläkkeensaajien kanssa, Vapputanssit Jussi Anteron orkesterin tahdittamana Taistolla sekä kesätanssit Rönnillä, missä soitosta vastasi Nokian Harmonikkakerhon orkesteri.

Pikkujoulua vietimme iloisissa merkeissä Kampuksen tiloissa Vanha opisto -ravintolassa, jouluruuan valmisti Lounasravintola Vallesmanni.

Edustajamme osallistuivat EKL:n Pirkanmaan piirin kevätkokoukseen Ruovedellä ja Suvantosalissa isännöimäämme syyskokoukseen, Valkeakosken Eläkkeensaajien 50-vuotisjuhlaan, Nokian Eläkkeensaajien 60-vuotisjuhlaan, EKL:n Pirkanmaan Piirin 50-vuotisjuhlaan ja siihen liittyvään Tampereen kaupungin vastaanottoon..

Pirkanmaan piirin järjestämälle Pärnun kylpylälomalle osallistui omakustanteisesti 13 henkilöä.

Hyvinvointilomat hyväksyi 34 yhdistyksemme jäsentä tuetulle Hyvän mielen lomalle Punkaharjun Spa Hotel Kruunupuistoon.

Kesäkuussa saimme Hyviä tekoja toiminta-avustuksena Säästöpankki Sinetiltä 1500 euroa. Hallitus päätti kohdentaa rahan tuetun loman matkakuluihin 1/3, joulujuhlaan 1/3 ja loput tullaan käyttämään vuonna 2023 yhdistyksen 55-vuosijuhlaan.

Tapahtumista ilmoitettiin yhdistyksen kotisivuilla ja Oriveden Sanomien Me nyt-palstalla.

2.3.2023

Oriveden Eläkkeensaajat ry